1900-ban Malmöben, a Svédország déli részén fekvő Skåne nevű tartomány legnagyobb városában megalapították a Maskinfabriksaktiebolaget Scania (svéd és latin keveréke, jelentése: "Skånei Autógyár Rt.") céget, amely bicikligyártással foglalkozott. A Scania hamarosan a személy- és teherautógyártással bővítette tevékenységét.
1911-ben a Scania és a Vabis egyesültek, hogy együttes erővel nézzenek szembe az európai piac kihívásaival. Legyártották az első buszt. A személy- és teherautók, valamint buszok gyártása Malmöben és Södertäljében is folytatódott.
1935-ben a Scania-Vabis a Volkswagen svédországi általános meghatalmazottja lett.
1936-ban a Scania-Vabis bemutatta első saját fejlesztésű dízelmotorját.
1939-ben a Scania-Vabis bemutatta a Royalt, egy egységes dízelkonstrukciót, amely – a cég életében először – szabvány szerint készülő alkatrészeket használt. Ez volt a Scania moduláris rendszerének kezdete.
1949-ben a Scania-Vabis bemutatta közvetlen befecskendezésű dízelmotorját. A motor annyira tartós volt, hogy a "400 000 kilométeres motor" néven híresült el.
Az 1950-es években a Scania-Vabis elkezdte kiépíteni Európában értékesítési és szervizhálózatát.
1957-ben a Scania-Vabis megkezdte a teherautók brazíliai gyártását.
Az 1960-as években több svédországi gyár nyílt meg: autóbuszgyár Katrineholban és egy fülkegyár Oskarshamnban.
1965-ben Zwollében (Hollandia) felavattak egy összeszerelő gyárat.
1969-ben a Scania-Vabis bevezette az új 14 literes V8 motorját (350 LE). Akkor ez volt Európa legerősebb teherautó-motorja.
1969-ben a Scania-Vabis egyesült a Saab céggel, a svéd repülőgép- és autógyártóval így Saab-Scania.
1976-ban a Scania megnyitott gyárat Tucumanban (Argentína).
1992-ben a Scania megnyitotta összeszerelő üzemét Angers-ben (Franciaország).
1995-ben a Scania újból független céggé vált, majd a következő évben bevezették a stockholmi és a New York-i tőzsdére.
2000-ben öt ország 11 gyára együttesen gyártotta le a Scania egymilliomodik teherautóját.
2007-ben a Scania bemutatta a jövő autóbuszát: a normálméretű, alacsony padlós etanol-hibrid üzemű városi busz akár 90%-kal csökkenti a fosszilis széndioxid-kibocsátást, ha etanollal üzemeltetik.
2008-ban a Volkswagen lett a Scania többségi tulajdonosa a szavazatok 68,6%-ával, valamint a tulajdonjogok 37,73%-ával.
.scania.hu
|